#Erőnlétiedző, avagy interjú Havrán Józseffel!

2020. Április 2. Csütörtök
9. rész!

Megszakítva kicsit a játékosok sorát, erőnléti edzőnkkel készített beszélgetésünket olvashatjátok!

 

  • Hogy érzed magad, mivel töltöd az időd nap mint nap, amikor nem a munkáddal foglalkozol?
    Amikor véletlenül nem a munkával foglalkozom, akkor a drága családommal vagyok. Van egy négy és fél éves kislányom és egy csodálatos feleségem, akik ezt az egész munkakört, amivel én foglalkozom, el tudják viselni, velük töltöm a szabadidőmet, illetve nagyon szeretek a természetben lenni, és saját magam külön edzeni.
  • Az egyik legfontosabb feladat mostanában a tiéd, hiszen akkor, amikor szünetel a bajnokság és nincsenek csapatedzések, a Te iránymutatásod alapján tartják magukat formában a játékosok. Hogy kell elképzelnünk ezt a speciális edzésmunkát?
    Igen, most rám hárul talán a legtöbb feladat a felnőtt keretnél, de igaz ez utánpótlásra is. Napi szinten videókkal és különféle feladatokkal látom el a csapatokat. Ezek az az anyagok nagyon fontos elemeket tartalmaznak, többek között erősítő, és a szokásosnak mondható, a bemelegítéseinkben található mobilizációs, stabilizációs, továbbá erőfejlesztő gyakorlatokat, illetve megpróbáljuk fenntartani az állóképességet is, mivel ezt labdás feladatoknál nem tudjuk megtenni. Minimum heti 4 alkalommal készítek feladatokkal teli videókat a csapatnak, amiket applikációkon keresztül tudok ellenőrizni, ezek segítségével küldik vissza nekem játékosaink, hogy az adott nap mennyit futottak, illetve miként végeztél el az erősítő részt. Ami az utánpótlást illeti, a szisztéma U13-tól felfelé ugyanez, csapatra bontva küldöm nekik az elvégzésre váró feladatokat.
  • Tudjuk rólad, hogy fontosnak tartod a saját tudásod folyamatos fejlesztését is, milyen szakterületeket tanulmányozol legszívesebben és van-e a szakmában példaképed?
    Igen, nagyon fontosnak tartom a tanulást, évről-évre folyamatosan próbálok fejlődni szakmám minden szegmensében. A szakterület, ami a legközelebb áll hozzám és amivel legjobban szeretek foglalkozni, az az erőnlét- és gyorsaságfejlesztés, tehát a teljesítményfokozás, de igyekszem előrelépni a prevenció és a rehabilitáció területein is, illetve nagyon apró lépésekkel, de a gyógytorna felé is elkezdtem érdeklődni, hiszen a labdarúgásban a sérülésekből való felépülés is nagyon fontos. A külföldi szakemberek közül Mark Verstegen, Michael Boyle munkája számomra a követendő útvonal, itthonról pedig Pozsonyi Zsolt, Szabó András, Takács Kinga és Lakatos Péter azok, akiktől a legtöbbet tanultam ebben a szakmában.
  • Profi labdarúgóként gólkirályi címeket szereztél, sosem merült fel, hogy edzőként folytasd, miután szögre akasztottad a stoplist?
    Nem igazán, bár egy ideig próbálkoztam nagyon fiatal gyerekeknél edzősködni, amit élveztem is, de idővel a TRX, a funkcionális edzés, és a teljesítményfokozás irányába mentem el inkább. Szerintem erősen közrejátszott az is, hogy sok sérülésem és térdműtétem volt játékos pályafutásom során, aminek a hatására kezdtem el kutatni még inkább, hogy hogyan lehet ezeket a problémákat elkerülni. A labdarúgó edzősködés helyett ez kezdett el jobban tetszeni, aztán ebbe szerettem bele.
  • Az MTK-nál dolgoztál a női szakágban is, miben különbözött az ottani munkád az addig megszokottól?
    Igen, volt lehetőségem női csapatnál is dolgozni, nem csak az MTK-nál, hanem az U17-es és U19-es válogatottnál is. A legnagyobb különbség talán az, hogy a női játékosok lelkével is kell foglalkozni, a fiúknál ezt annyira nem teszem meg. :D A férfiaktól egy kicsit többet lehet elvárni és keményebb stílusban lehet beszélni is velük, míg a nők kicsit többet engedhetnek meg maguknak, ott kicsit könnyedebb stílusban kell a foglalkozásokat tartani.
  • Hogy kell elképzelnünk a feladataid a Dorogi FC-nél és mi a legnehezebb benne?
    Elsősorban a vezetőedzővel és a szakmai stábbal való egyeztetést követően adott egy időkeret heti szinten, amit prevencióra, köredzésre, napi szinten mobilizációra és stabilizációra fordítok. Minden héten foglalkozunk erő- és gyorsaságfejlesztéssel is, illetve szintén a feladataim körébe tartozik sérült játékosaink sérülés utáni edzésmunkájának a segítése, hogy mielőbb újra a kerettel végezhessenek teljes értékű munkát.
  • A helyes táplálkozás meghatározása mennyire része a munkádnak és mit tartasz ebben a legfontosabbnak a játékosok számára?
    Nem meghatározó része ez a terület a munkámnak, annyira mélyre, mint amennyire kellene nem ástam bele magam, inkább irányvonalakat tanultam meg belőle, pedig nagyon fontos területnek tartom, amire minden klubnak oda kell figyelnie. A felkészüléseink során, vagy azokon a napokon, amikor a csapat napi két edzést végez, általában én állítom össze az étrendet, de a játékosok hétköznapi étrendjébe nem szólok bele, maximum felhívom a figyelmet arra, hogy miket kerüljenek el, illetve javaslom a lehető legtöbb fehérje bevitelét, ami a regenerációjuk meghatározó eleme.
  • Stabilizáció és mobilizáció, olyan területek, amivel akár a hétköznapokban is találkozhatunk, miért fontos ezeket elvégeznie heti szinten a játékosoknak?
    Fentebb is kiemeltem, hogy próbálunk ezekkel kiemelten foglalkozni, anno ezekről nem is lehetett hallani és nem is voltak részei az edzéseknek, pedig nagyon fontos, hiszen ezek segítségével kerülhetőek el a húzódások és mindenféle sérülések.
  • Hogy értékelnéd a munkád az idei szezonban a szakterületed szempontjából, elérted azokat a célokat, melyeket kitűztél magad elé, illetve amiket elvárnak tőled?
    Erről az elnök urat, illetve a szakmai stábot kellene megkérdezni, de ami engem illet, maximalista vagyok és sosem vagyok teljesen elégedett a saját magam munkájával, sőt, bocsánatot kérek, de a csapatéval sem. :)
  • Mivel foglalkoznál, ha nem folytathatnád erőnléti edzőként tovább?
    A klubnál végzett munkám mellett foglalkozom hétköznapi, a sportot nem profiként űző átlag emberekkel, amit szintén nagyon kedvelek, úgyhogy ezt a pályát választanám, mindenképpen emberekkel szeretnék dolgozni, funkcionális edzések keretein belül prevencióval és mozgásminőség javítással leginkább.
  • Milyen játékos lenne ma Havrán József az NB2-ben, ha Havrán József lenne az erőnléti edzője?
    Fúha, jó kis kérdés! Szerintem egy stabil erőcsatár lenne, aki akár a gólkirályi címet is el tudná hódítani. :)
  • Kik azok a játékosok, akiket a módszereiddel megóvhattál volna esetleges sérülésektől és sokkal többre vihették volna a tehetségük okán, mint ahogyan az sikerült?
    Erre az az egyértelmű válaszom, hogy ez a játékos a Havrán Józsi lenne. :)
  • Mit üzennél a szurkolóinknak?
    Munkát, munkát, munkát!

 


KÖVETKEZŐ MÉRKŐZÉS
Merkantil Bank Liga NBII. 38. forduló
Dorogi FC
Kazincbarcika SC
Május 17., Vasárnap, 17:00
Buzánszky Jenő Labdarúgó Stadion
 Főtámogatók
 
  






 
#Erőnlétiedző, avagy interjú Havrán Józseffel! - Dorogi FC